Meshes maken en bewerken

Voorbeeld: Banaan & Appel nagetekend met behulp van Meshes


  • Importeer het bestand [banaan] welke je wilt namaken.
  • Dupliceer het bestand en zet het er recht onder of rechts naast.
  • Selecteer het duplicaat en kies het menu voor: Paden - Bitmap overtrekken
  • Kies voor : Grenswaarde helderheid aanpassen en Live voorvertoning.
    Stel alles zo in dat je een compleet silhouet van het voorwerp hebt.
    Klik op OK
meshes 02
meshes 03
  • Klik op het zwarte duplicaat en kies in het menu: Paden - Object naar pad
  • Klik op het Meshes pictogram in de linkerkant.
  • Zorg dat boven in het menu 'kleurverloop voor vulling'is geselecteerd.
  • Klik op het Meshes pictogram in de linkerkant.
  • Vul in (boven de tekening) het aantal rijen en kolommen welke je denkt nodig te hebben
  • Dubbelklik op de zwarte vorm.
  • Het kan handig zijn hulplijnen te trekken (vanuit de liniaal)
  • Op het raster zijn nu cirkeltjes en vierkantjes herkenbaar.
    Gebruik de vierkantjes.
  • Klik op het eerste vierkantje/ruitje
  • Klik vervolgens op de pipet en klik met de pipet op de plaats van de gele banaan waar de kleur van moet worden overgenomen.
  • Werk zo alle noodzakelijke vierkantjes af.
  • De basiskleur is nu aangebracht...
  • De kleine onderdelen zoals de donkere schaduw onder de banaan en de het begin en eind van de banaan kunnen nu met de standaard tools worden aangevuld.
  • Trek een dun lijntje in de lengte van de banaan...
    Vervaag de lijn enigszins
  • Trek ook een lijntje onder de banaan ter afscheiding van de schaduw
  • Teken nu de kop en voet van de banaan.
    Kopieer de vorm van de originelle banaan.
  • ..en het resultaat..